Po dopłynięciu do miejsca między przełomami Qutang i Wu statki zatrzymują się, aby umożliwić pasażerom przesiadkę na wodoloty i odwiedzenie Xiao Sanxia (Trzech Małych Przełomów) wzdłuż Daning He. Bez wątpienia są one najbardziej malowniczą częścią rejsu po Jangcy. Są one znacznie węższe od swoich wielkich odpowiedników i sprawiają na patrzącym z dołu ogromne wrażenie. Na porośniętych drzewami i zaroślami stromych kilkusetmetrowych zboczach opadających do rzeki zobaczyć można różne napisy w języku chińskich, fantastyczne formacje skalne o bardzo poetyckich nazwach, jak również przy odrobinie szczęścia wypatrzyć stada małp. Po około 2 godzinnym rejsie wodolotem następuje godzinna przerwa i czas na podziwianie widoków Małych Przełomów z góry.
Xiling Xia jest trzecim, najdłuższym z Trzech Przełomów liczy 80 km długości. Przy jego końcu znajduje się olbrzymia zapora Gezhou. Jest to gigantyczna, betonowa konstrukcja, być może jedna z największych tego rodzaju w świecie. Koniecznie trzeba zobaczyć, jak statek przeprawia się przez kolejne śluzy - w tym miejscu pokonywane są kilkudziesięciometrowe różnice poziomów.
Kolejny przystanek wiele statków ma w przemysłowym mieście Yichang, które uznaje się za wrota górnego odcinka Jangcy. W przeszłości miasto o historii sięgającej czasów dynastii Sui okalały mury. W pobliżu dworca kolejowego można wsiąść do autobusu do Baima Dong (Jaskinia Białego Konia). Po opłaceniu wstępu jest możliwość podziwiania z łódki lub z bliska okazałych stalaktytów i stalagmitów. W odległości 5 min drogi od wyjścia z jaskini znajduje się równie niezwykła Sanyou Dong (Jaskinia Trzech Gości) oraz górski szlak z widokiem na rzekę Jangcy.
Następnie po minięciu Yichangu w miejscowości Zhicheng statek przepływa pod gigantycznym mostem Chang Jiang Qiao o długości 1700 m, zawieszonym nad rzeką Jangcy. Środkiem mostu przebiegają dwie linie kolejowe, a po obu stronach znajdują się jezdnie. Most został otwarty w 1971 r. Następnym większym miastem jest przemysłowe Shashi. Od czasów dynastii Tang było ono ważnym ośrodkiem handlowym. W okresie powstania Taipingów, kiedy to handel w dolnym biegu Jangcy zamarł, Shashi przezywało wielki rozwój.