DJ-ImageSlider

  • super-foto-81.jpg
  • super-foto-1691.jpg
  • super-foto-194.jpg
  • nowe-43.jpg
  • super-foto-184.jpg
  • super-foto-38.jpg
  • super-foto-371.jpg
  • nowe-23.jpg
  • super-foto-55.jpg
  • super-foto-36.jpg
  • super-foto-169.jpg
  • super-foto-133.jpg
  • super-foto-198.jpg
  • super-foto-26.jpg
  • nowe-28.jpg
  • nowe-1.jpg
  • super-foto-331.jpg
  • super-foto-25.jpg
  • super-foto-178.jpg
  • super-foto-1701.jpg
  • super-foto-197.jpg
  • super-foto-109.jpg
  • super-foto-172.jpg
  • super-foto-1721.jpg
  • super-foto-147.jpg
  • super-foto-156.jpg
  • super-foto-95.jpg
  • super-foto-13.jpg
  • super-foto-27.jpg
  • super-foto-170.jpg
  • super-foto-182.jpg
  • super-foto-30.jpg
  • super-foto-67.jpg
  • super-foto-111.jpg
  • super-foto-49.jpg
  • super-foto-76.jpg
  • super-foto-175.jpg
  • super-foto-6.jpg
  • super-foto-1741.jpg
  • nowe-27.jpg
  • super-foto-48.jpg
  • nowe-5.jpg
  • super-foto-28.jpg
  • super-foto-64-a.jpg
  • super-foto-138.jpg
  • super-foto-97.jpg
  • super-foto-69.jpg
  • super-foto-321.jpg
  • super-foto-12.jpg
  • super-foto-157.jpg

Galeria

Yogyakarta

Image

Dawna stolica Indonezji leży u podnóża wulkanu Merapi, liczy 412 tys. mieszkańców. Miasto założone w 1755. Bez wątpienia warto udać się do pierwszej stolicy Indonezji - Yogyakarty. Yogya (nazwa potoczna) jest o wiele piękniejszym miastem niż Dżakarta, pełna zabytków i świątyń. Atrakcję stanowi Kraton-pałac sułtana zbudowany w 1755-56. Kraton stanowi przykład klasycznej architektury jawajskiego dworu cesarskiego. Oprócz pałacu warto też odwiedzić Sambisari - hinduistyczną świątynię poświęconą bogu Siwa, ptasi targ i znajdujące się w pobliżu monumentalne świątynie buddyjskie - Borobudur i Prambanan. Oprócz świątyń koniecznie trzeba odwiedzić jedną z wielu wytwórni batiku.

Image

Indonezja jest słynna z tkaniny zwanej batik. Jest to tkanina bawełniana, pokryta zróżnicowanym dwu- lub wielobarwnym wzorem. Proces tworzenia batiku polega na rozrysowaniu wzorów na materiale przy pomocy płynnego wosku, a następnie nadaniu odpowiednich kolorów poprzez zanurzanie w barwnikach. Wzory uzyskuje się dzięki temu, że barwnik zmienia kolor tkaniny jedynie w miejscach nie pokrytych woskiem. Następnie wosk jest usuwany. Proces nakładania, barwienia i usuwania wosku jest powtarzany kilkakrotnie, dzięki czemu uzyskuje się skomplikowane i niepowtarzalne wzory. Do aplikacji wosku służy narzędzie zwane tjanting (bambus połączony z lejkami) oraz tjap (mosiężne stemple). Tjanting jest metodą starszą i bardziej cenioną niż technika tjap.

Image
Image
Scroll to top