• nowe-1.jpg
  • nowe-3.jpg
  • nowe-5.jpg
  • nowe-10.jpg
  • nowe-14.jpg
  • nowe-22.jpg
  • nowe-23.jpg
  • nowe-25.jpg
  • nowe-27.jpg
  • nowe-28.jpg
  • nowe-31.jpg
  • nowe-37.jpg
  • nowe-38.jpg
  • nowe-41.jpg
  • nowe-43.jpg
  • nowe-45.jpg
  • nowe-48.jpg
  • super-foto-5.jpg
  • super-foto-6.jpg
  • super-foto-7.jpg
Wprowadzenie buddyzmu do Bhutanu

Na początku XI wieku nastąpiło odrodzenie buddyzmu w Tybecie, który zadomowił się również w Bhutanie dzięki działalności, jaką w Paro i Bumthangu prowadzili tzw. "odkrywcy religijnych skarbów". Owe teksty i przedmioty ukryte przez Guru Rinpocze i innych świętych w odpowiednim czasie miały zostać odnalezione przez osoby wybrane. Większość "odkrywców" wywodziła się ze szkoły ningmapa. Koniec XI i początek XII w. w Tybecie to okres rozkwitu religijnego. Powstało wówczas wiele religijnych instytucji, m.in. szkoły kadampa, kagjupa i sakjapa. Misyjna działalność nowych szkół skierowała się także ku "Dolinom Południa", czyli obecnemu Bhutanowi.
Drukpa Kunlej, "szalony jogin", który żył w XV wieku (1455-1529), jest bez wątpienia najbardziej popularną postacią w historii Bhutanu, a jego przygody znają praktycznie wszyscy. Należał do szkoły drukpa, a nawet byl częścią rodziny Gja, z której wywodzili się hierarchowie drukpa, którzy jednocześnie pełnili kolejno funkcje opatów klasztoru Ralung najważniejszego monasteru szkół drukpa. Jednak odrzucanie przez niego ustanowionego porządku eklezjastycznego, jego włóczęgi, ekscentryczne i szokujące zachowanie ora/ śpiewy, za pomocą których nauczał najważniejszej części religii, sprawiły, iż znalazł on oddzielne miejsce w buddyzmie tantrycznym. Jego potomkowie odegrali wielką rolę w historii Bhutanu, a zwłaszcza Tenzin Rabgje (1638 - 1696), który stał się słynnym czwartym świeckim władcą (desi) Bhutanu.